sreda, 18. maj 2016

Nakup podjetja, cilji udeležencev

Nakup podjetja označujejo različni cilji udeležencev . Udeležence nakup podjetja zanima iz različnih razlogov. Najpomembnejša sta zagotovo kupec in prodajalec. Prodajalec je lahko lastnik, lahko je lastnik večjega ali manjšega deleža. Enako velja za kupca, kateri nakup podjetja izvede v bodisi svojem imenu in je zanj v celoti odgovoren, lahko pa je zgolj eden od več kupcev, ki imajo med seboj bodisi enake ali enakovredne bodisi različne vloge. Prodajalci imajo namen pridobivanja določenih sredstev za razne namene v bodočnosti, lahko je namen razbremenitev lastništva, namenov je lahko še nešteto.




 Pri kupcih je zgodba nekoliko drugače. Zanimiva je lastnina podjetja , ki lahko obstaja v zelo različnih oblikah. Za njih je nakup podjetja priložnost, da pridobijo del njegove lastnine, katere pomembnost je lahko od primera do primera različna. Zanimivi so predvsem deli lastnine, ki jih ni mogoče kupiti na trgu ali pa jih je težje pridobiti na trgu. Podjetje predvsem obstaja določen čas, v njem izvaja določene aktivnosti, dosega cilje, pridobiva različne dobrin. Čas ne more nihče nadomestiti, zato je nakup podjetja za kupca priložnost, da ga pridobi z nakupom. Kar je podjetje ustvarjajo v celotnem času obstoja ali delu tega časa ne more kupec čez noč ustvariti. Zato je to priložnost, kjer bo prihranil čas, s tem pa bo korak bliže poslovnemu cilju, katerega del je trenuten nakup podjetja . Tako kupci kot prodajalci največkrat niso sami udeleženi pri procesu prodaje ali nakupa. Vse, kar se teh aktivnosti tiče je kompleksno, predvsem pa vpliva na prihodnost. Nakup pomeni tudi prevzem določenih obveznosti, ki se prenesejo s prenosom lastništva.

 Te morajo biti novem lastniku oziroma pred tem potencialnemu kupcu v celoti znane. V primeru, da niso jasno izpostavljene in takoj prepoznane jih mora sam odkriti, ali zato najeti pomoč strokovnjaka. Nakup podjetja zahteva od sodelujočih veliko strokovnega znanja ter pogajalskih veščin.

Ni komentarjev:

Objavite komentar