ponedeljek, 4. januar 2016

Nakup podjetja, razvoj in rast

Nakup podjetja je lahko razvojni potencial in možnost za rast v prihodnosti. Razlogi za nakup podjetja so od primera do primera različni. V osnovi je nakup podjetja aktivnost, ki ima za cilj pridobitev določenih koristi. Vsak nakup podjetja je lahko osredotočen na podobne, enake ali različne dele lastnine. Vsako podjetje s svojo lastnino razpolaga skladno z načrti in cilji lastnika oziroma lastnikov.



V primeru, da zaradi takih ali drugačnih sprememb na trgu ne vidi prihodnosti, se lahko lastnik oziroma lastniki odločijo za prodajo podjetja. Na drugi strani imamo kupca, ki ga takšna ponudba zanima. Njegov položaj na trgu je lahko povezan z dejavnostjo podjetja, ki ga kupuje, lahko pa ni povezan z dejavnostjo podjetja. Lastnina podjetja je različna in ima temu primerno različne vrednosti. Vrednosti se spreminjajo skozi čas skladno z dejavniki, ki vplivajo na vrednost. Tako imamo v določenem obdobju določen del lastnine, kateri je tržno zanimiv. zanimiv za trg postane ta del lastnine preko povpraševanja. V kasnejšem ali predhodni obdobjih pa isti del lastnine ni tako zanimiv. Preprosto zato, ker zanj vlada manj povpraševanja ali povpraševanja praktično ni. Razlogi za prodajo ali nakup podjetja so različni. Pri prodaji gre lahko za potrebo po sredstvi, lahko je razlog prodaje preusmeritev podjetja, lahko je nešteto drugih razlogov. Podobno je nakup podjetja lahko izveden preko raznih motivov.

Prodaja se lahko oblikuje na razne načine. naprodaj je lahko celotno premoženje oziroma celotno podjetje. Lahko pa le del podjetja oziroma del premoženja. Z delno prodajo se lahko poslovni rezultati okrepijo, pri tem pa ostane večinski lastnik isti. V tem primer je odločitev lahko na eni strani povezana z zbiranjem sredstev za nove investicije. Na drugi strani pa je interes z vstop v lastniško strukturo. Nakup podjetja je namenjen zelo različnim poslovnim ciljem.

Ni komentarjev:

Objavite komentar